Het einde is aangebroken… ☹ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margriet Jong - WaarBenJij.nu Het einde is aangebroken… ☹ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margriet Jong - WaarBenJij.nu

Het einde is aangebroken… ☹

Blijf op de hoogte en volg Margriet

24 December 2012 | Suriname, Paramaribo

Nou ja, gelukkig is de aarde na 21-12-12 nog steeds in de schijnwerpers van de zon (in SU wat meer dan in Nl :-P), maar het einde van mijn werktijd alhier is helaas aangebroken. Nog twee werkdagen te gaan, en dan weer tijd voor heel andere nieuwe ervaringen. Dan komt er nu natuurlijk een tijd van bezinning en terugkijken wat je allemaal hebt geleerd. En ik kan jullie zeggen: ik ben weer een stuk rijker, op verschillende terreinen ☺. Kennis, kunde, communicatie, cultuur, filosofie, en lol, alle gesteund door de vele mooie mensen (en een aantal in het bijzonder) die ik hier heb leren kennen. Zo, a baia, dat was het zware gedeelte van deze kerstgedachte, dan nu nog de ontspanning…
Zie de foto’s voor wat beeldend en meestal meest ook het beste VERbeeldend materiaal:
-met 3 geweldige buren een dagje Berg & Dal, waar we als tarzan en jane tussen de bomen door en over de Surinamerivier slingerden over een canopy parcours;
-op zondagochtend om 6 uur op het onafhankelijkheidsgrasveld training volgen van de top der zangvogels van SU (ook dat schijnt een sport te zijn ja, mi gado);
-ontbijten met roze kokosflensjes met dhawet (pas op hoe je de klemtoon legt), bojo en bakabana (jullie hebben inderdaad mijn nieuwe kookkunsten tegoed);
-lachen gieren brullen tot buikspierpijn op het terras met de leden van onze SU-kookclub;
-het kinderfeest op 5 december waar ook Sinterklaas verscheen;
-genieten van de aanloop naar Kerst terwijl je lekker in je korte broek/rok rondloopt (tja, het kerstgevoel ontbreekt dan idd toch wel enigszins, tot je alleen nog maar kerstliedjes hoort…);
-op het werk de tweede zaalarts mogen inwerken; je zou bijna denken dat je het nog rustig krijgt…
-een geweldig afscheidsdiner in Royal Torarica met even zo mooie afscheidsspeech krijgen van de internisten; we hebben het goed gehad! Maar toch nog even een case reportje maken behoorde nog wel tot de werkafspraken dus dat was de investering op een plotse grijze zondag…

Vrijdag a.s. mijn opvolgster verwelkomen en samen op naar het nieuwe jaar, 2013!
Voor nu wil ik jullie allen heel fijne kerstdagen wensen en alvast een knallende start van het nieuwe jaar (dat knallen schijnt hier zo hard te zijn dat je beter oordoppen kan dragen op 31 december, dus die liggen klaar…)!

  • 25 December 2012 - 08:20

    Melanie:

    Lieve Margriet!

    Jeetje, wat is de tijd snel gegaan! Ik heb ontzettend veel zin om je weer te zien, maar nu ga je eerst genieten van je reisavontuur!!! Even alle ervaringen van het ziekenhuis laten bezinken. Hele fijne kerst en O&N daar met je buurtjes.

    Veel liefs van Mel, Job en Niek

  • 26 December 2012 - 09:23

    Fam. De Jong - Van Grinsven:

    Gezellig kerstfeest! In gedachten overbruggen we die paar honderd kilometer in een seconde ;-)
    X LHMM

  • 29 December 2012 - 21:14

    Maaike:

    Dus nu zit het werkgedeelte er op voor je! Alvast een fijne jaarwisseling!

  • 20 April 2013 - 18:39

    Hellen:

    Hallo,
    Mijn naam is Hellen en ik ben sinds kort woonachtig in Paramaribo.
    Heb jouw verslag gelezen en vroeg me af of jij me kunt helpen aan een contact voor de kookclubs.
    Zou graag ook graag deze beleving willen meemaken.
    Hoop dat je me kunt helpen.
    In ieder geval alvast bedankt voor de moeite!

    Groetjes uit Paramaribo

    Hellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname!

Vier maanden interne in Diakonessenziekenhuis in Paramaribo!

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2013

Het juweel Colombia…

05 Februari 2013

En… actie!

16 Januari 2013

Me llamo...

13 Januari 2013

TT

02 Januari 2013

Beste wensen voor 2013!
Margriet

Bon bini!

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 27722

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 17 Mei 2014

Bon Bonaire

02 Augustus 2012 - 27 Februari 2013

Suriname!

Landen bezocht: