No span! ☺ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margriet Jong - WaarBenJij.nu No span! ☺ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margriet Jong - WaarBenJij.nu

No span! ☺

Blijf op de hoogte en volg Margriet

02 September 2012 | Suriname, Paramaribo

Zoals Toeki (1 van de geweldige poli-assistentes van het KG) al opmerkte: het thema in SU is ‘no span’ = maak je niet druk. En zo leeft ook echt iedereen hier; wat een heerlijke sfeer geeft dat, zo ontspannen! Vorige week hadden we daar een goed voorbeeld van: we gingen met Surinamers op stap naar een buitenhuisje (lees: superlux modern huis met privestrand en waterval) op Overbridge Resort voor een dagje ontspanning (denk aan ‘poolparty’ met de nodige versnaperingen ;-)) en op de terugweg had 1 van de auto’s een lekke band. Met 3 auto’s breng je dan die ene auto terug (want niemand heeft reserveband bij zich) en de volgende dag doe je een hele dag met 4 man over het ophalen van de auto en het vervangen van de band (dat ging in 4 etappes uiteraard), terwijl de vrouwen lekker aan het winkelen zijn B-). Dinsdag t/m vrijdag ben ik 4 dagen naar Raleighvallen/Volzberg geweest, wat weer heerlijk was om in de natuur/jungle te wandelen, je te laten bekruipen door tarantula’s en te slapen in hangmatten aan de rivier. De beklimming van de Volzberg kostte de nodige liters (!) transpiratie, maar was een mooie tocht waar we op de terugweg ook nog 3 apensoorten tegenkwamen (en wij bekogeld werden met takjes). De laatste dagen van mijn vakantie ben ik inmiddels geinstalleerd op Oxygen Resort, waar ik de komende maanden woon (zie http://www.surinameecotours.com/en/Accomodatie/Appartementen. Net buiten de stad, maar alles netjes en aardige buren en medewerkers. En dan nu morgen de 1e werkdag, spannend! Maar ja, als ik daar net zulke leuke collega’s, supervisoren en assistentes heb als in het KG wordt ook deze komende werkperiode 1 groot feest! Ow ja, en ik heb hier inmiddels ook een auto ter beschikking gekregen voor het werk met diensten, toch zo nog maar even controleren of er een reservewiel in ligt... No span… ☺

  • 02 September 2012 - 19:24

    Elly En Gert:

    Hoi Margriet,

    Volgens ons geniet je volop, super hoor. Toen het hier zo warm was ging het hier net zo hoor alles in de 1e versnelling, maar o wee als het weer iets kouder word dan gaat alles weer sneller, je moet toch warm blijven ;)).
    Maar wat een mooi onderkomen zeg ziet er super uit. Veel succes met je werk
    lieve groetjes van ons.

  • 02 September 2012 - 20:15

    Rosemarie:

    Hoi Margriet,

    Ik ben ook bij/op Raleighvallen/Volzberg geweest.
    mooi is het daar hé, en inderdaad daar liggen van mij ook heel wat zweetdruppels.
    Succes met je werk daar.

    Gr Rosemarie

  • 02 September 2012 - 21:50

    Els:

    Hi meis! Margriet met een eigen autootje! Leuk hoor! Klinkt allemaal goed! Bedankt voor je lieve felicitaties, feestje was gezellig maar we hebben je natuurlijk wel ontzettend gemist! Groetjes!!

  • 02 September 2012 - 22:30

    Willemijn:

    Dag Margriet! Wat n verhaal weer! Veel plezier morgen op je eerste werkdag! X

  • 02 September 2012 - 23:41

    Marijke:

    Hallo Margriet,
    Eindelijk even een moment om te lezen hoe jij daar ver weg geniet in de tropen. Leuk om ook de foto's erbij te zien: maar zo'n grote spin over je arm laten lopen lijkt me doodeng.
    Lekker dat je even de kans kreeg om voordat je aan de slag gaat, even het land en de mensen te leren kennen/proeven/ruiken/ervaren.
    Heel veel succes tijdens je eerste werkweek en ik kijk uit naar je volgende verslagen.
    Lieve groet, Marijke (KG, poli interne)

  • 03 September 2012 - 21:00

    Laura:

    Wat een heerlijk verhaal..
    Hopelijk is het motto van je diensten ook 'no span'..
    Geniet heerlijk van je tijd daar!
    Maar die spinnen.. brrrrr..

    Liefs!!!
    xx

  • 04 September 2012 - 10:45

    Anneke :

    Ik zou bijna jaloers worden als ik dit allemaal zo lees!
    Ik zeg werkse en geniet! Voor je het weet zit je weer in een regenachtig Amsterdam! ;-)
    Groetjes Anneke (Medium Care)

  • 04 September 2012 - 11:40

    Marlies :

    hey Margriet,
    wat een goed begin, van een waarschijnlijk prachtig avontuur voor je!
    Ik wens je veel succes op je eerste werkdag en je kan het!
    en veel plezier met Aaltje met oud en nieuw daar! enjoy!
    groetjes Marlies ( SEH )

  • 05 September 2012 - 18:13

    Maaike:

    Je laten bekruipen door tarantula’s…? Maar alles klinkt heel goed daar! Hoe bevallen de eerste dagen werken? Veel plezier en succes verder!

  • 06 September 2012 - 18:31

    Melanie:

    Lieve Margriet!
    Ik liep hopeloos achter en vroeg me al af hoe het met je ging! De eerste aanmelding via de mailinglist was dus kennelijk niet gelukt, want ik had niets gekregen... Nu een verse start! WOW!!!! Zo leuk om allemaal te lezen en je mooie foto's te zien! Ik ga je zo een persoonlijke mail sturen.
    Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname!

Vier maanden interne in Diakonessenziekenhuis in Paramaribo!

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2013

Het juweel Colombia…

05 Februari 2013

En… actie!

16 Januari 2013

Me llamo...

13 Januari 2013

TT

02 Januari 2013

Beste wensen voor 2013!
Margriet

Bon bini!

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 27726

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 17 Mei 2014

Bon Bonaire

02 Augustus 2012 - 27 Februari 2013

Suriname!

Landen bezocht: