Vakantie! ☺ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margriet Jong - WaarBenJij.nu Vakantie! ☺ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margriet Jong - WaarBenJij.nu

Vakantie! ☺

Blijf op de hoogte en volg Margriet

20 November 2012 | Suriname, Paramaribo

Antwoord op Quiz 4: Frankrijk! Ik had even genoeg van het Caribisch gebied…
Nee hoor, samen met Oscar ben ik naar Frans Guyana gegaan, en dat is toch echt Frankrijk en dus Europa! De wegen waren een stuk beter dan in Suriname, maar verder was het weinig bruisend (de Fransen gaan naar Paramaribo voor wat vertier). Bijvoorbeeld: op zondag rijdt er geen openbaar vervoer (aldus liftten wij voor het eerst in ons leven), zijn alle terrassen op zondag dicht op 1 na (gelukkig hadden ze daar goede crepes en ander lekker eten en drinken), en zijn er slechts een handvol winkels (wat dan weer vooral Chinese winkels zijn dus ook weinig te beleven behalve ‘made in China’-spul). Wel hebben we onze ogen uitgekeken in het Space Center waar Europese en Russische raketten vandaan worden gelanceerd (recent nog de Ariane 5 met 2 satellieten), en bij de Iles de Salut (zie Quiz 4) waar we met catamaran heen gingen. Dit zijn 3 eilandjes die vroeger als gevangenkamp werden gebruikt waar de ruines van te zien zijn, maar verder tropische kokosnoot eilanden. Toen we daar mochten zwemmen en wij lekker in de oceaan dobberden, schrok Oscar zich een hoedje van een beest in het water vlak bij ons, wat na een vlugge sprong het water uit een zeeschildpad bleek te zijn! En niet 1, maar meerdere! Geweldig, wat een cadeau die dag! Inmiddels zijn we weer thuis (Oscar Nl-thuis, ik SU-thuis) en kijken we terug op geweldige 2 weken Nl-reunie ☺!
Ook was ik vereerd om als aanstaand nefroloog op 10 november op een landelijk symposium over complicaties van suikerziekte een praatje te mogen houden over Diabetische Nefropathie; en aan de reacties te horen viel het in goede aarde ☺. En nu hoorde ik dat ik daarmee ook nog op het landelijke journaal ben geweest…
Inmiddels neigt de regentijd aan te breken, dus bij deze de reclameposterfoto voor het KG ;-)!

• 20 November 2012 - 08:42

Melanie:

Leuk Margriet!!! Heerlijk zo'n vakantie! Mooie foto's weer, je straalt! Dikke kus

• 21 November 2012 - 16:25

Vincent:

Lieve Margriet,

Wat een mooi verhaal weer en wat een leuke foto's. Wat een gaaf strand trouwens waar je zo het water in loopt in een heelrijke branding! Bedankt ook voor je leuke kaartje, een verrassing!

Groetjes!