TT - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Margriet Jong - WaarBenJij.nu TT - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Margriet Jong - WaarBenJij.nu

TT

Blijf op de hoogte en volg Margriet

13 Januari 2013 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Nee, geen snelheid van Assen, maar relaxheid en avontuur van Trinidad & Tobago! Tropische eilanden, maar genoeg activiteiten te ondernemen ☺, zoals het beklimmen van El Tucuche, de 2e hoogste ‘berg’ van Trinidad en slechts 935m hoog, maar met in die beklimming en afdaling wel de ‘devil’s stair case’ wat behoorlijk wat klim- & klauterwerk en lenigheid met zich mee mocht brengen. Verder ook een natuurlijk teermeer bezocht, waar teer vanuit de aarde ontstaat; heel bijzonder om zelfs overheen te kunnen lopen (maar pas op, ook delen zo zacht als drijfzand!), en sommige stukken in te kunnen baden… Na 4 dagen Trinidad even in 3 uur met de ferry naar Tobago over een ruige zee (genoeg passagiers die de beruchte zakjes moesten gebruiken voor het ledigen van hun maag…), om daar te genieten van het welbekende witte strand, maar ook voor een snorkelexcursie (op die zelfde toch wel ruige zee, dus jezelf aan een touw moeten vasthouden maar ook je bikini ;-)), zwemmen bij de watervallen, een safari door het prachtige groene berglandschap, wandelen door het regenwoud en ontzettend mooie vogels kunnen bewonderen! De weg terug met de ferry was rustiger, en om de SU-luiheid even helemaal opzij te zetten, heb ik vandaag gekajakt, gemountainbiked, gezwommen (nou ja, gedreven in de heel zoute oceaan met uitzicht op Venezuela!), en ben tot slot het moeras in gevaren om 1000-en rode ibissen te zien aanvliegen naar hun slaapplaats ☺. Morgen nog een safari over de noordkant van het eiland en dan maandag door naar Isla de Margarita ☺: wat een genot om de prachtige wereld waar we in leven verder te mogen ontdekken…

• 13 Januari 2013 - 09:42

Maaike:

Zo, zeg dat wel zeg, klinkt weer prachtig! En weer eens wat anders dan een modderbad?!

• 13 Januari 2013 - 10:15

Job En Melanie:

Lieve Margriet! Leuk om even te lezen wat je daar allemaal uitspookt, mooie foto's! Jeetje, wat ben je bruin, ziet er goed uit!! Beter dan het 'kreeftje' op Aruba ;-). Heel veel plezier nog daar!
    Dikke kussen van ons

• 13 Januari 2013 - 10:17

Lotte:

Wow........... genieten nog even!!!!

• 13 Januari 2013 - 17:57

Eline En Vincent:

Lieve Margriet,

Je hebt het maar zwaar hoor. We genieten mee van je mooie verhalen en prachtige foto's. Hier in Nederland was het vandaag ook mooi: rond het vriespunt met blauwe lucht. Als de vorst doorzet wordt het misschien nog wel schaatsen. Geniet nog maar veel van je prachtige reis. Veel liefs van ons.